Rozwijamy kompetencje i programujemy przyszłość
Finansowanie |
Unia Europejska w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
|
Termin |
2016-09-01
do 2018-10-31 |
Planowana liczba uczestników |
2010 osób/-y (planowana liczba uczestników)
|
Adresaci |
nauczyciele,
pedagodzy,
|
Zasięg terytorialny |
POMORSKIE
,
|
Projekt „Rozwijamy kompetencje i programujemy przyszłość” jest dofinansowany ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 Oś priorytetowa 03 Edukacja,
Działanie 03.02 Edukacja ogólna, Poddziałanie 03.02.01 Jakość edukacji ogólnej.
Beneficjentem projektu jest Miasto Gdańsk. VULCAN sp. z o.o.
pełni rolę partnera.
Głównym założeniem projektu jest
wzrost jakości kształcenia uczniów, rozwijanie kompetencji kluczowych
potrzebnych na rynku pracy oraz wyrównywanie szans uczniów i uczennic o
specjalnych potrzebach edukacyjnych. Realizacja przedsięwzięcia przyczyni się
do wzrostu kompetencji dydaktycznych i społecznych nauczycieli i nauczycielek
oraz pedagogów i psychologów. Efektem prowadzonych działań projektowych oraz
szerokiej współpracy między szkołami będzie tworzenie w szkołach środowiska
sprzyjającego równości i integracji.
Działania w ramach projektu prowadzone są w około 100 gdańskich szkołach podstawowych, gimnazjach i
szkołach ponadgimnazjalnych. Zostały one zaplanowane w oparciu o indywidualną
diagnozę potrzeb szkół i realizowane są w obszarze kompetencji językowych,
matematycznych, informatycznych, społecznych, uczenia się, kreatywności i
innowacyjności.
W projekcie weźmie udział ponad
14.950 uczniów i uczennic oraz ponad 1.960 nauczycieli i nauczycielek, 50
pedagogów i psychologów oraz 315 rodziców.
Cele projektu:
- Wzrost jakości kształcenia (3520K; 2880M) uczniów/nic,
w tym uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (18%), z 22 gimnazjów
i 23 szkół ponadgimnazjalnych w rozwijaniu kompetencji kluczowych
potrzebnych na rynku pracy,
- Wzrost kompetencji społecznych i dydaktycznych
nauczycieli/lek (864K,96M), pedagogów/psychologów (22K, 3M), opiekunów
prawnych (188K, 62M),
- Wyrównywanie szans uczniów o specjalnych potrzebach
edukacyjnych,
- Tworzenie w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych
środowiska sprzyjającego równości K i M i osób z różnych grup
mniejszościowych.
Okres realizacji projektu: od 01-09-2016 do 31-10-2018.
Moduły szkoleniowe:
- Gdańska
Platforma Edukacyjna (GPE) jako nowoczesne narzędzie komunikacji (40h)
- TIK
jako inspiracja do prowadzenia zajęć (80h)
Nazwa |
Kod |
Odbiorcy |
Bezpieczeństwo danych w kontekście RODO
kurs,
|
RODO |
nauczyciele,
|
GPE jako nowoczesne narzędzie do komunikacji
kurs,
|
GPE |
nauczyciele,
pedagodzy,
|
GPE jako nowoczesne narzędzie do komunikacji – elektroniczny dziennik
kurs,
|
ElDz |
nauczyciele,
|
GPE jako nowoczesne narzędzie do komunikacji Office 365
kurs,
|
Off365 |
nauczyciele,
pedagodzy,
|
Narzędzia TIK w rozwoju zawodowym nauczyciela
kurs,
|
TIK_n |
nauczyciele,
|
TIK jako inspiracja do prowadzenia zajęć - projekt edukacyjny
kurs,
|
TIK_PrEd |
nauczyciele,
|
TIK jako inspiracja do prowadzenia zajęć. Atrakcyjna prezentacja treści lekcji
kurs,
|
TIK_2 |
nauczyciele,
pedagodzy,
|
TIK jako inspiracja do prowadzenia zajęć. Bezpieczeństwo w sieci
kurs,
|
TIK_Bezp |
nauczyciele,
pedagodzy,
|
TIK jako inspiracja do prowadzenia zajęć. Bezpieczeństwo w sieci - cyberzagrożenia
kurs,
|
TIK_C |
nauczyciele,
|
TIK jako inspiracja do prowadzenia zajęć. Office 365
kurs,
|
TIK_Of365 |
nauczyciele,
|
TIK jako inspiracja do prowadzenia zajęć. Tablica interaktywna
kurs,
|
TIK_Tabl |
nauczyciele,
pedagodzy,
|
TIK jako inspiracja do prowadzenia zajęć.Iteraktywne multimedia w dydaktyce
kurs,
|
TIK_1 |
nauczyciele,
pedagodzy,
|
Wizja przyszłości i teraźniejszości - warsztaty dla Dyrektorów
warsztaty,
|
WPrzDyr |
|
|